sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Kohti sairaalaa

Junasta terveisiä! Reilun tunnin kuluttua olen Helsingissä. Pääsin siis lähtemään eli en edelleenkään ole sairastunut vatsatautiin. Huono olo kyllä on, mutta se johtuu luultavasti lähinnä siitä, ettei näitä uusia junia ole luotu minun tasapainoaistille. Soitin eilen sairaalaan ja varmistin, ettei lasten oksentelut ole esteenä minun tulolleni sairaalaan. Sain luvan tulla. 

Kotiin jäi vilkuttamaan neljä lasta ja yksi mies tyytyväisinä ja hyväntuulisina siitäkin huolimatta, että vanhimmainen ehti juuri selvitä oksennustaudistaan, se kaikkein onnettomin oksentelija eli nuorimmainen poti tautia vielä täyttä häkää ja yksi ei ollut vielä ruljanssiaan aloittanut. Ihme on, jos ei hänkin omaa osuuttaan oksentele vielä tässä lähipäivinä. Yksi lapsista sairasti onneksi jo alkuviikosta. Toivon todella, että tuo tauti on lastentauti. Silloin tämä kokonaisuus säilyy vielä inhimillisenä. Minullahan ei ole joka tapauksessa mitään hätää: jos oksennustauti vielä yllättää, niin eiköhän ne tuolla sairaalassa senkin hoida. Kotona sen sijaan voi mennä suht tiukaksi, jos yksinhuoltaja alkaa laattaa lennättämään.

Mielenkiintoista nähdä, minkälainen ilta mulla on sairaalassa edessä. Huomenna siis vasta leikataan.

3 kommenttia:

  1. Kuinkahan pitkään olet täällä ja voisikohan siellä sairaalassa tulla käymään? Olen tietysti päivät töissä, mutta työpäivän jälkeen voisin käydä. Olen kyllä kolmatta viikkoa flunssassa (välillä olen ollut kotona ja välillä töissä, huomenna menen töihin), että jos se on este tulolle, niin sitten ei onnistu. Mutta muuten voisin poiketa, jos se on mahdollista ja jos jaksat ottaa vastaan. KH

    VastaaPoista
  2. Tärkein unohtui: ihana, että pääsit leikkaukseen ja toivotaan, että siinä kaikki menee hyvin ja sitten on yksi huoli vähemmän. Ja toivotaan myös, että kotijoukoilla alkaa helpottaa. KH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot tosi tervetullut, olinkin ajatellut, että olisi kiva jos pääsisit käymään. Huomisen leikkauksen jälkeen tiedän paremmin, kuinka pitkään oon. Pitkään en ole joka tapauksessa, nämä potkivat täältä nopeasti pois. Mutta tiistaina voi tulla käymään ja ehkä keskiviikkona näillä näkymin. Viesteillään!

      Poista

Ilahdun todella, jos jätät pienenkin viestin. :)